Nedenfor har vi samlet en rekke av spørsmålene vi oftest får fra våre kunder. Hvis du ikke finner svar på akkurat det du vil vite - ta gjerne kontakt med vår kundeservice på telefon 815 03 544, chat eller e-post [email protected].
Bestilling & betaling
Kan jeg gjøre endringer etter bestillingen er gjennomført?
Nei, dessverre. Om du ønsker å redigere bestillingen anbefaler vi at du annulerer den opprinnelige bestillingen og lager en helt ny i stedet.
Når trekkes pengene for kjøpet?
Ordrebeløpet blir reservert ved bestilling, men først trukket når varene sendes fra lager hos vår underleverandør. Obs! I sjeldne tilfeller kan en ordre behandles som sendt, hvor det i realiteten mangler oppdatert leveringsinformasjon. Oppdager vi det får du selvsagt beskjed. Om ikke, er du selvsagt til å skrive eller ringe til oss - så løser vi det.
Jeg har ikke mottatt min ordrebekreftelse / faktura. Hva skal jeg gjøre?
Sjekk spam/søppelpost mappen eller kontakt vår kundeservice som kan sende dette på ny.
Kan jeg få rabattkode?
Feltet "rabattkode" bruker vi i forbindelse med tidsbegrensede kampanjer til mottakere av vårt nyhetsbrev samt til å innløse gavekort.
Priser
Jeg har kjøpt en vare hos dere som nå er på tilbud. Kan jeg få refundert differansen?
Hvis du har kjøpt en standardvare som settes ned innenfor 14 dager etter levering (angrerett) kan du få refundert differansen. Gjelder kun private - ikke for bedriftskunder
Jeg har funnet varen billigere et annet sted. Matcher dere priser?
Hvis det er snakk om 100% identisk vare (merke, modell, farge, størrelse...) matcher vi så vidt det er mulig prisen. Varen skal være på lager og kunne sendes fra konkurrenten på tidspunktet vi matcher prisen. Prisen skal alltid regnes inklusive frakt. Dvs vi matcher prisen på varen + frakten fra konkurrenten. Stigefabrikken.no forbeholder seg retten til å takke nei til prismatch til enhver tid uten varsel.
Levering & transport
Hva koster levering?
Fraktkostnad for den enkelte vare står anført på produktsidene. Uansett hvor mange produkter du bestiller betaler du kun én frakt.
Når leveres varene?
Den forventede leveringstiden er angitt på hvert produkt.
Hvorfor får jeg ikke hele ordren samlet?
Har du flere varer i handlekurven kan det skje at de sendes fra forskjellige lagerlokasjoner. Vi samarbeider med lagerhotell og fabrikker i Norge Sverige, Danmark, Tyskland mm. Varer av samme merke sendes oftest fra samme lager. Har du kombinert flere merker i bestillingen sendes varene typisk fra flere lokasjoner.
Kan jeg selv hente mine varer på deres lager?
Det er ikke mulig å hente varer på vår adresse i Ytre Enebakk.
Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når fraktmannen kommer?
Hvis du ikke har gitt tillatelse til at varen må leveres uten kvittering returneres varen til fraktterminalen. Vi vil så forsøke å avtale ny levering.
Jeg har mottatt en vare med synlige skader på emballasjen. Hva gjør jeg?
Er du i tvil om varen har blitt skadet bør du alltid underskrive med forbehold for fraktskade og straks kontakte oss. Kan du se at varen er skadet bør du nekte å motta varen og kontakte oss for nærmere avtale om levering av ny vare. Ta alltid et bilde eller flere hvis det er skade på emballasjen.
Jeg har mottatt en vare som er skadet ved levering. Hva gjør jeg?
Skaden bør meldes innenfor 24 timer. Det er viktig at du ikke tar varen i bruk.
Leverer dere til utlandet?
Vi leverer i Danmark og Sverige ved bestilling på Stigefabrikken.dk (DK) og Stegfabriken.se (SE) Ved levering til andre land tilbyr vi levering til havneterminal/ logistikksentral i Norge, hvor du selv kan arrangere den videre logistikken.
Retur
Jeg angerer på kjøpet. Hva gjør jeg?
Send en epost hvor du opplyser at du ønsker å gjøre bruk at angreretten. Du kan finne våre standard angrerettskjema i våre handelsbetingelser her.
Kan jeg angre kjøpet ved å nekte å motta?
Nei. Hvis du nekter å motta produktet fordi du angrer kjøpet vil du få et krav som tilsvarer de utgofter vi har hatt i forbindelse med forsendelse og retur av ordren.
Hvem betaler returfrakt?
Hvis du angrer på kjøpet skal du selv betale for returfrakten.
Når får jeg pengene tilbake?
Dine penger blir tilbakeført så snart vi har fått beskjed om at varen er mottatt på vårt lager og varen er sjekket for feil og mangler.
Reklamasjoner
Produktet virker ikke som det skal. Hva gjør jeg?
Så snart du oppdager feilen ber vi deg sende e-post til vår kundeservice hvor du forklarer om det er feil på varen eller om varen ikke lever opp til avtalen? Er feilen periodisk (skjer det når stigen klappes ut e.l.) bes du beskrive når og hvordan feilen oppstår. Send gjerne bilder evt video som beskriver feilen best mulig.
Showroom
Kan man se og prøve varen et sted?
Vi har på nåverende tidspunkt ikke mulighet til å fremvise alle varer.